تمامی حقوق برای سامانه فروش آنلاین آسان پرواز سیمرغ محفوظ میباشد - © 2016

در صورت گم شدن چمدان در فرودگاه چه باید کرد؟

تصور کنید که در فرودگاه انتظار دارید همان طوری که چمدونتون رو تحویل دادید، صحیح و سالم چمدونتون رو تحویل بگیرید، اما هرچقدر انتظار می کشید، از چمدونتون خبری نمیشه! بعد از کلی پیگیری و پرس و جو متوجه می شوید که چمدونتون گم شده، تا حالا فکر کردید که در این شرایط باید چی کار کنید؟
در هر نوع سفری چه سفرتون کاری باشه یا تفریحی فرقی ندارد حتی تصور اینکه، چمدونتون در فرودگاه گم بشه خیلی وحشتناکه.
اونم بعد از اینکه کلی در اینترنت و سایت های گردشگری جستجو کردید و بالاخره یه بلیط ارزان هواپیما و چارتر زیر قیمت پیدا کرده اید. و برای سفرتون برنامه ریزی کردین ، حالا با نبودن چمدونتون چی کار باید بکنید؟!
معمولا در این مواقع در فرودگاه بهتون میگن که، طی ۲۴ ساعت آینده چمدون های گم شده به دستتون می رسد، اما برای شما مورد قبول نیست!
البته حق با شماست، اما باید خونسردیتون رو حفظ کنید و فقط با خودتون تکرار کنید : من با چمدونم از این فرودگاه خارج میشم، یا با فُرم PIR .

فُرم PIR چیست ؟
PIR یک فرم گزارش بی نظمی است، در رابطه با اتفاقی که برای اجناس و چمدون هایی که به فرودگاه تحویل دادید اما موفق به تحویل گرفتن آن نشده اید.

حال می خواهید بدانید که چگونه فرم PIR بگیرید ؟
ابتدا باید خونسردیتون رو حفظ کنید و بعد باید به دنبال مراحل اداری برگردوندن چمدانتان بروید .
بسیار مهم است که پیش از ترک کردن محل دریافت و استرداد چمدون ها، گم شدن چمدونتون رو به پیشخوان خدمات مشتری فرودگاه و یا یکی از پرسنل ایرلاین در فرودگاه اطلاع بدهید و یک فرم PIR بگیرید و پر کنید و حتما یک کپی از این فرم رو هم پیش خودتون نگه دارید. برای یافتن چمدونتون وجود فرم PIR، و رسید چمدونی که قبل از پرواز گرفتید ( معمولا روی بلیط یا گذرنامتون این رسید رو ضمیمه می کنن) الزامی است.

یادتون باشه که اگر بهتون گفتند با پرواز بعدی، چمدونتون رو براتون ارسال می کنند، باز هم شما باید فرم PIR رو پر کنید، چون حتی اگر از گم شدن چمدونتون دو روز هم گذشته باشه و فرم شکایت را پر نکرده باشید، امکان دارد که ادعای شما را بی اعتبار بدانند و دیگر حرف شما به جایی نمی رسد.

خسارت چمدان تاخیری
شما می توانید برای تاخیر چمدونتون درخواست خسارت کنید، به خصوص اگر در سفر خارجی هستید باید درخواست کنید که یک مقدار پول نقد برای تهیه لوازم ضروری سفرتون در اختیار شما بزارند. ممکنه شرکت های هواپیمایی (ایرلاین ها) پیشنهاد بدهند که خودشان وسایل ضروری سفر را برایتان تهیه کنند تا زمانی که، چمدونتون به دست تون برسه.
اگر در مسیر برگشت از سفر این اتفاق برای شما بیافتد، شرکت هواپیمایی نهایتا، پس از پیدا کردن چمدونتون آنرا با هزینه ی خودش برای شما ارسال می کند.
ممکن است حتی ۲۱ روز طول بکشد، و شرکت هواپیمایی اعلام نکند که چمدان شما گم شده است . در این حالت به شما خسارت تعلق می گیرد، و باید برای مطالبه خسارت به صورت کتبی، اقدام نمایید.
خسارت چمدان های گم شده
شرکت ها هواپیمایی (ایرلاین ها)، معمولا بدون هیچ دلیل و مدرکی بابت چمدون های گم شده، خسارت نمی پردازند. پس اگر چمدونتون کلا گم شد، برای دریافت خسارت، شما باید برای اثبات ارزش وسایل داخل چمدون خودتون دلیل و مدرک داشته باشید. زیرا میزان خسارتی که دریافت می کنید به ارزش محتویات داخل چمدونتون بستگی دارد.

تقاضای خسارت برای اشیاء دزدیده شده
اگر بعد از دریافت چمدونتون، متوجه شدید که از وسایلتون کم شده، میشه گفت غیر ممکن است که بتوانید از ایرلاین ها دریافت خسارت کنید، زیرا باید اول بتوانید ثابت کنید، اون چیزی که گم کردید از ابتدا داخل چمدونتون بوده. چون ایرلاین ها در قرار دادهاشون درباره حمل و نقل، بندی را قید می کنند، که هیچ گونه مسئولیتی در قبال اشیائ داخل چمدان شما ندارند. پس بهتر است، اولا بیمه سفر داشته باشید و دوم اینکه لوازم قیمتی مثل دوربین و موبایل و جواهرات خودتون رو داخل چمدون نزارید.

خسارت برای چمدان آسیب دیده

وقتی چمدونتون به دستتون رسید و متوجه شدید که چمدونتون شکسته یا هر آسیبی دیده (البته شامل محتوای داخلش نمیشه)، می توانید برای دریافت یک چمدان جدید و یا دریافت هزینه تعمیر چمدانتان پافشاری کنید.

 

جستجوی مطالب و مسیرهای پرواز

Generic selectors
فقط دقیقا یکسان
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست
جستجو در صفحه
طبقه بندی بر اساس دسته
اطلاعیه ها
بلیط هواپیما
دانستی های پرواز
مطالب مفید

اطلاعات تماس

جهت اطلاع از قیمت لحظه ای بلیط هواپیما در مسیرهای پروازی میتوانید، از کادر "به کجا پرواز می کنید" مبدا ، مقصد و تاریخ مورد نظر را انتخاب و سپس لیست پرواز را مشاهده کرده و خرید بلیط را به صورت آنلاین انجام دهید

تلفن واحد فروش : 02188059076

تلفن واحد پشتیبانی : 09371447164

مطالب مفید



اطلاعات تماس

  •    تهران ، میدان آرژانتین ، خیابان الوند ، کوچه آویز

  •     تلفن فروش و پشتیبانی : 02188059076

  •     موبایل پشتیبانی 1: 09371447164

  •     موبایل پشتیبانی 2: 09905594494

  •     فکس: 02189785719

تمامی حقوق وب سایت برای سامانه فروش آنلاین آسان پرواز سیمرغ محفوظ میباشد - © 2016