تمامی حقوق برای سامانه فروش آنلاین آسان پرواز سیمرغ محفوظ میباشد - © 2016

بلیط چارتر

 

هنگام خرید بلیط هواپیما به یکی از پرکاربردترین اصطلاحات هوایی روبرو می شوید، آن هم بلیط چارتر است.

 

اماآیا میدانید بلیط چارتر هواپیما چیست؟

ابتدا قصد داریم درباره‌ی مفهوم چارتر توضیح دهیم سپس شما را با بلیط چارتر آشنا می کنیم.

 

چارتر چیست؟

لغت چارتر (charter) به معنای دربست کردن می باشد. « چارتر کردن » تنها برای پرواز و هواپیما کاربرد ندارد، بلکه این عبارت برای اتوبوس ، قطار ، هتل ، کشتی نیز کاربرد دارد. اکنون به بلیط چارتر در حمل‌ونقل هوایی می پردازیم. هرگاه یک فرد یا یک شرکت، بخشی از صندلی‌های یک هواپیما یا تمام آنرا در یک مسیر پروازی را به صورت سالیانه یا مدت زمان مشخصی اجاره کند، می‌گویند آن پرواز را چارتر کرده. به عنوان مثال یک شرکت بسیار بزرگ که حدود هفتاد نفر از کارکنان آن باید در طول هفته مثلا ۲ روز در هفته (یکشنبه ها و سه شنبه ها) به نقاط مشخصی سفر کنند، برای شما مقرون به صرفه خواهد بود که پرواز را در روزهای تعین شده برای کارکنان‌ ، از یک شرکت هواپیمایی چارتر کنید.
چارتر کردن به عبارت دیگر مانند عمده خرید کردن است: چارتر کردن پرواز موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت‌ها می گردد.

بلیط چارتر توسط تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی فروخته می‌شود. چارتر کننده به صورت سالیانه یا فصلی – زمانی، صندلی‌های هواپیما را در مسیرهای هوایی از شرکت‌های هواپیمایی اجاره می‌کنند و بلیط چارتر شده این پروازها را به مسافران آن مسیرها می‌فروشند. که به این گونه آژانس‌ها چارترکننده می‌گویند.
در این بازار شما بلیط هواپیما را به طور مستقیم از هواپیمایی خریداری نمی کنید، بلکه بلیط را از آژانس چارترکننده می‌خرید و تعیین کننده قیمت بلیط چارتر آژانس چارتر کننده می باشد. بهای بلیط چارتر متغیر است و بستگی به شرایط زمانی از طرف چارتر کننده مشخص میشود.  در مسیرهای پرتردد پروازهای چارتر به‌صورت سالیانه چارتر می‌شوند. تحت هر شرایطی اگر پرواز چارترشده خالی بماند، آژانس چارترکننده هزینه‌ی خالی بودن پرواز را متحمل می گردد. این یکی از دلایلی است که در شرایط زمانی متفاوت، قیمت بلیط چارتر تغییر می‌کند.

جستجوی بلیط چارتر

holiday-icons-collection-flat-style_233-21474915799

خصوصیات بلیط چارتر

برترین مزیت بلیط‌ چارتر متغیر بودن قیمت بلیط است.
تمام آژانس‌های مسافرتی سعی دارند تا صندلی‌های چارترشده‌ی خود را با کمترین سود و از روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی به مشتری ها و مسافران بفروشند. در واقع باید برای تامین هزینه‌های چارتر، به هر طریق بلیط‌هایشان را بفروشند، به همین علت شما گاهی در فصل‌های کم‌سفر، می توانید بلیط‌ هواپیما با قیمت‌ مناسب و ارزان پیدا کنید. به عنوان مثال در ماه اسفند که اکثر مردم سرگرم تدارک برای سال جدید و خریدهای عید هستند، از بهترین زمان‌های مناسب برای خرید بلیط چارتر کیش است. می‌توانید در زمانی که همه سرگرم دوندگی و ترتیب دادن مقدمات ایام نوروز هستند، با آرامش خاطر، بلیط چارتر بخرید و در خلوت و زیبایی و هوای عالی جزیره کیش غرق شوید و از سفر آرام و ارزان خود لذت ببرید .
 « تور لحظه‌آخری » هم به پروازهای چارتر مرتبط است،و به همین علت تورهای لحظه‌آخری نسبت به زمان عادی قیمت ارزان تری دارند ؛ آژانسی که هتل یا پرواز را چارتر کرده ، نمی‌خواهد تحت هیچ شرایطی صندلی‌های هواپیما یا اتاق‌های هتلی که اجاره کرده خالی بماند، پس قیمت را پایین می‌آورد تا مشتری را ترغیب کند آن تور ارزان را بخرد. این یک معامله‌ی دو سر برد است.
در واقع هم چارترکننده ضرر نمی‌کند و هم مسافر، بلیط چارتر ارزان یا تور ارزان پیدا می‌کند. آسان پرواز سیمرغ با در اختیار داشتن جامع ترین سامانه‌ی آنلاین خرید بلیط هواپیما در ایران، تمامی موارد مورد نیاز جهت انتخاب بلیط چارتر مورد نظر شما را برایتان فهرست کند تا بر اساس شرایط و زمان و قیمت مناسب انتخاب مناسبی برطبق خواسته‌هایتان داشته باشید.
یکی دیگر از مزایای بلیط چارتر در تاریخ پرواز است و در تاریخ مشخص‌شده پرواز موجود است و در فصل‌های پر سفر و روزهای پر تردد با مشکلاتی مانند کمبود یا نبود بلیط  و پر بودن خطوط پروازی و  از این قبیل موارد مواجه نخواهید شد. پس به‌طور خلاصه بلیط چارتر در فصل‌های کم‌سفر یا در بعضی اوقات زمان‌ نزدیک به تاریخ پرواز ارزانتر است و می توانید به جای بلیط سیستمی ، بلیط چارتر را انتخاب نمایید.
 
اما در زمانی که ترافیک پرواز زیاد است و در فصل‌های پرسفر مثل نوروز، تابستان و غیره، قیمت بلیط چارتر تفاوتی با بلیط سیستمی ندارد. چون استقبال مسافران در این زمان‌ها از پروازها و تورها بیشتر می گردد و آژانس چارترکننده به‌راحتی بلیط های خود را می فروشد. و حتی گاهی اوقات ممکن است قیمت بلیط چارتر با بلیط سیستمی برابر یا از آن بیشتر شود. البته تمام این‌ قواعد کلی هستند و استثناهایی هم وجود دارد.
و اما ایراد بلیط چارتر نسبت به بلیط‌های سیستمی، در خدمات و شرایط چارترکننده است. یعنی برخلاف بلیط سیستمی، شما قادر نیستید بلیط چارتر را به آسانی استرداد کنید. در پروازهای چارتر شما یا امکان استرداد بلیط را ندارید، یا اگر در بعضی شرایط این امکان وجود داشته باشد که بلیط چارتر را پس بدهید، میزان جریمه‌ی کنسلی بلیط بسیار بالا است و گاهی برابر هزینه‌ی خود بلیط تمام می‌شود.
به عنوان مثال اگر به هر دلیلی بلیط چارتر را لغو کنید، ممکن است آژانس تمام بهای بلیط را ، برای خودش نگه‌ دارد و چیزی به شما بازگردانده نشود و این قانون آن چارتر کننده است. و  مورد دیگر این است با وجود اینکه شما از آژانس، بلیط چارتر میخرید، اما اگر هر مشکلی در پرواز به‌وجود بیاید، اگر پروازتان تاخیر داشته باشد، پرواز لغو شود، بار همراه شما گم شود، و…، مسئولیت این مشکلات برعهده‌ی شرکت‌های هواپیمایی است و آژانس چارترکننده به شما خدماتی نمی‌دهد.

 

travel-elements_23-21475143633

 

ویژگی خرید‌ بلیط چارتر از آسان پرواز سیمرغ

بهتر است بدانید گاهی پیش آمده است که مسافران بلیط چارتر را از وب‌سایت‌ها یا آژانس‌های مسافرتی نامعتبر خریده‌اند و با مشکلاتی روبرو شده اند. به طور مثال اسم‌ آنها در لیست مسافرین آن پرواز نبوده یا کلا پروازی با آن مشخصات وجود نداشته . این مشکلات بیشتر زمانی رخ می دهند که شما بلیط چارتر را از یک آژانس یا وب‌سایت غیرمعتبر خریداری نمایید.
مزیت  ویژه خرید بلیط چارتر از آسان پرواز سیمرغ در این است که فقط بلیط چارتر از چارترکننده‌های معتبر را ارائه می نماید. شما می توانید از بابت اعتبار بلیط چارتر در آسان پرواز سیمرغ آسوده خاطر باشید. شما برای خرید و صدور بلیط چارتر در سامانه آنلاین آسان پرواز سیمرغ، تنها کافیست در هنگام جستجو میان پروازهای موجود، فقط گزینه‌ی بلیط چارتر را تیک بزنید تا سامانه‌ی آسان پرواز سیمرغ فقط فهرست کاملی از تمامی پروازهای چارتر را به شما نمایش بدهد و بلیطی را انتخاب نمایید که با میزان هزینه‌ی شما و هدف و زمان شما مطابق باشد.
آسان پرواز سیمرغ آماده است تا شما را در زمان بندی و فراهم کردن آن‌چه برای تجربه‌ی نیک  از  سفر نیاز دارید، یاری کند. اگر هر سوال دیگری درباره‌ی بلیط چارتر یا در هر زمینه‌ی دیگری دارید، با پشتیبانی شبانه‌روزی آسان پرواز سیمرغ تماس گرفته تا کارشناسان صبور و مجرب ما شما را راهنمایی کنند.
آسان پرواز سیمرغ در راستای تحقق هدف خود یعنی ارایه‌ی خدمات کامل با بهترین کیفیت ممکن به هم‌وطنان و مسافران عزیز، از ساعت ۸ الی ۲۴ پاسخگوی شما خواهد بود.

جستجوی مطالب و مسیرهای پرواز

Generic selectors
فقط دقیقا یکسان
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست
جستجو در صفحه
طبقه بندی بر اساس دسته
اطلاعیه ها
بلیط هواپیما
دانستی های پرواز
مطالب مفید

اطلاعات تماس

جهت اطلاع از قیمت لحظه ای بلیط هواپیما در مسیرهای پروازی میتوانید، از کادر "به کجا پرواز می کنید" مبدا ، مقصد و تاریخ مورد نظر را انتخاب و سپس لیست پرواز را مشاهده کرده و خرید بلیط را به صورت آنلاین انجام دهید

تلفن واحد فروش : 02188059076

تلفن واحد پشتیبانی : 09371447164

مطالب مفید



اطلاعات تماس

  •    تهران ، میدان آرژانتین ، خیابان الوند ، کوچه آویز

  •     تلفن فروش و پشتیبانی : 02188059076

  •     موبایل پشتیبانی 1: 09371447164

  •     موبایل پشتیبانی 2: 09905594494

  •     فکس: 02189785719

تمامی حقوق وب سایت برای سامانه فروش آنلاین آسان پرواز سیمرغ محفوظ میباشد - © 2016