تمامی حقوق برای سامانه فروش آنلاین آسان پرواز سیمرغ محفوظ میباشد - © 2016

فریت بار یا فریت کالای مسافری چیست ؟

حمل بار هوایی را می توانیم به دو بخش فریت بار و کارگو تقسیم کرد ، برخی از مسافران این دو مورد را هم معنی می دانند درحالی که این چنین نیست
فردی که قصد مهاجرت یا مسافرت طولانی مدت به کشور های دیگر را داشته باشد می تواند بارها و لوازم مورد نیاز خود را با استفاده از شرکت های فریت و حمل بار هوایی به کشور مقصد بفرستد در اصطلاح به این نوع بارها که ماهیت تجاری ندارد و نوعی بار خصوصی افراد می باشد را فریت بار (ارسال بار) می گویند.
در مقابل برخی از تجار بین المللی برای ارسال کالاهای خود یا کالاهای خریداری شده از یک کشور دیگر می توانند با استفاده از شرکت های هواپیمایی به کشور مقصد ارسال بار کنند به این نوع از محموله های باری تجاری که به صورت حمل بار هوایی انتقال می یابند کارگو (یا ارسال بار) تجاری می نامند ، در واقع به محموله هایی که ماهیت تجاری دارند در اصطلاح کارگو می گویند.
برای فریت بار از پروازهای تجاری استفاده می شود و اما همانطور که گفته شد کارگو بار تجاری است و با هواپیماهای مخصوص مانند هواپیما های غول پیکر مثل بلوگا یا آنتونف ۲۲۵ ارسال می شود.
برای فریت بار ، مسافرین محترم باید توجه داشته باشند که باید در حدود دو هفته قبل از پرواز خود با یکی از شرکت های فریت بار هماهنگ نمایند تا کارشناسان فریت بار بتوانند به آسانی تمامی مراحل ارسال بار را انجام دهند . معمولا فریت بار چند روز ( در حدود ۲الی ۳ روز) قبل از پرواز مسافر انجام می گیرد به همین جهت بهتر است که زمانبندی مناسبی را برای بسته بندی و فریت بار انتخاب کنید.

عزیزانی که قصد سفر دارند توصیه میشود پس از تهیه بلیط از شرکتهای خدمات مسافرتی در خصوص مقدار مازاد بار که در شرکتهای هواپیمایی مختلف متفاوت است اطلاعاتی کسب نمایید، اگر این مقدار از حد مجاز بگذرد مبلغی به عنوان اضافه بار پرداخت میگردد در صورتی که این مبلغ بسیار زیاد می باشد . به همین منظور تسهیلاتی فراهم شده است تا بارهای زیاد همراه مسافر از طریق فریت ارسال گردد که مبلغ آن به مراتب پائین تر از قیمت اضافه بار پرداختی است. لازم به ذکر است، این تسهیلات فقط به مسافرانی داده می شود که دارای بلیط و پاسپورت بوده و شخصاً به دایره فریت فرودگاه مراجعه نمایند .
مراحل فریت بار به شرح زیر می باشد :
۱- مراجعه به دایره فریت در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) چند روز قبل از تاریخ حرکت خود و گرفتن اجازه ورود بار به محوطه از مسئول فریت .
۲- بردن بار به دایره ارزیابی گمرک و انجام تشریفات گمرکی.
۳- گرفتن پته سبز گمرکی و مراجعه به دفاتر شرکتهای حمل و نقل بار هوایی در بیرون از فریت جهت گرفتن بارنامه و تگ بار.
۴- مراجعه به دایره فریت جهت چسباندن تگ بار برروی کالا و اتمام کار.

مسافران محترم می بایست به چند نکته مهم توجه داشته باشند :
۱- مسافری که شرکت هواپیمایی خاصی را برای مسافرت خود انتخاب می کند لزوماً نباید با همان شرکت هواپیمایی بار خود را فریت نماید و حق انتخاب برای فریت بار با خود مسافر می باشد.
۲- از دادن پته سبز گمرکی به افراد غیر مسئول برای زدن بارنامه جدا خودداردی نمائید و حتماً شرکتهایی را که دارای مجوز می باشند و مکان آنها در فرودگاه مشخص شده است را برای این کار انتخاب کنید که در انتهای مطالب لیست این شرکتها آورده می شود .
۳- گمرک جمهوری اسلامی ایران هزینه ای برای انجام تشریفات گمرکی دریافت نمی کند و فقط برای صدور پته کالای فریتی مبلغ هزارتومان دریافت می نماید . هزینه اصلی فریت بابت بارنامه می باشد که می بایست با شرکت حملی که این کار را انجام می دهد تسویه نمود.
۴- شرکتهای هواپیمایی برای کسب سود بیشتر بارنامه های خود را به آژانس های حمل و نقل بارهوایی می دهند تا برای آنها بازاریابی کنند . تفاوت قیمت در مسیری مشخص به دلیل رقابت آژانسها با یکدیگر می باشد به همین دلیل شخص مسافر قبل از بارنامه زدن می بایست قیمت را از آژانس های مختلف در مسیرهای مختلف استعلام و سپس نسبت به بارنامه زدن اقدام نماید .
۵- از آوردن کالاهایی که ارسال آنها ممنوع می باشد خودداری نمائید تا در سالن فریت دچار مشکل نگردید .

برخی از کالاهای ممنوع الصدور به شرح زیر است :
خروج اشیاء عتیقه ، آثار هنری اصیل ، کتابهای خطی و چاپ سنگی ، قطعات خوشنویسی شده، اوراق مینیاتور و مصنوعات طلا و نقره، سنگهای قیمتی، ارز، ریال ایران، تابلوهای نقاشی اصل، قالی و قالیچه دستبافت عتیقه و هر نوع اشیای تاریخی و میراث فرهنگی ممنوع است. خروج اسلحه و مهمات و تجهیزات نظامی از کشور ممنوع است .
خروج هر نوع فیلم ،نوار ،سی دی و تابلوهای نقاشی فقط با مجوز وزارت ارشاد ارسال می گردد.
ارسال برخی از وسایل هم به دلیل اینکه برای ایمنی هواپیما خطر ایجاد می کند ممنوع می باشد ، از قبیل: عطر ، ادکلن ، اسپری ، شامپو ، نرم کننده ها ، مواد آرایشی ، الکل ، شربت ، آبلیمو ، سرکه ، ترشیجات .

آسان پرواز سیمرغ سفر خوشی را برای شما آرزومند است…

جستجوی مطالب و مسیرهای پرواز

فقط دقیقا یکسان
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست
جستجو در صفحه
طبقه بندی بر اساس دسته
اطلاعیه ها
بلیط هواپیما
دانستی های پرواز
مطالب مفید

اطلاعات تماس

جهت اطلاع از قیمت لحظه ای بلیط هواپیما در مسیرهای پروازی میتوانید، از کادر "به کجا پرواز می کنید" مبدا ، مقصد و تاریخ مورد نظر را انتخاب و سپس لیست پرواز را مشاهده کرده و خرید بلیط را به صورت آنلاین انجام دهید

تلفن واحد فروش : 02188059076

تلفن واحد پشتیبانی : 09371447164

مطالب مفید



اطلاعات تماس

  •    تهران ، میدان آرژانتین ، خیابان الوند ، کوچه آویز

  •     تلفن فروش و پشتیبانی : 02188059076

  •     موبایل پشتیبانی 1: 09371447164

  •     موبایل پشتیبانی 2: 09905594494

  •     فکس: 02189785719

مطالب مفید

تمامی حقوق وب سایت برای سامانه فروش آنلاین آسان پرواز سیمرغ محفوظ میباشد - © 2016