تمامی حقوق برای سامانه فروش آنلاین آسان پرواز سیمرغ محفوظ میباشد - © 2016

سودآوری ورود شرکت های هوایی خارجی به ایران

 

مدتیست یکی از متعدد خبرها در صنعت هوایی ایران ورود ایرلاین های خارجی به آسمان ایران می باشد.

پس از لغو تحریم‌ها گمانه زنی هایی آغاز شده مبنی بر ایرلاین‌هایی که از غرب اروپا تا محدوده شرقی قسمت آسیایی وارد ایران می‌شوند تا از این بازار به وجود آمده سهمی ببرند.

 

شرکت‌های اروپایی بزرگی مانند :  ایرفرانس ، لوفت‌هانزا و بریتیش ایرویز در ماه‌های جاری پس از مدت ها به آسمان ایران برگشتند همچنین پروازهای هفتگی‌ خود را افزایش دادند.

در آسیا شرکت‌های بزرگی مانند: قطر ، امارات و ترکیش ایرلاینز و شرکت‌های هواپیمایی از هند، قزاقستان، تایلند پروازهای خود را آغاز کردند و فرودگاه بین المللی امام به حدود ۶۰ ایرلاین نزدیک گردید.

 

در دید اول این موضوع می‌تواند مثبت دیده شود، اما این نگرانی را به همراه دارد که با این شرایط به دست آوردن مجدد این بازار حمل و نقل هوایی برای ایرلاین‌های داخلی کمی دشوار گردد، زیرا در موقعیتی که تعدادی شرکت خارجی ، پروازهای بین‌المللی پرتردد ایران را در دست دارند، این که بتوان در کوتاه‌مدت بازار را دوباره از آنها گرفت و به شرکت‌های ایرانی سپرد اندکی دشوار به نظر می‌رسد.

 

کارشناس صنعت هواپیمایی – محمد بشارتی – در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: در حال حاضر جای هیچ نگرانی برای بازار ایران وجود ندارد بلکه می‌توان از برقراری این پروازها صرفه اقتصادی قابل توجهی حاصل کرد.

 

ایشان درباره‌ی وضعیت احتمالی ایرلاین‌های ایرانی در روزها و ماه های آتی با توجه به ورود هواپیماهای جدید، خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرایط مورد نیاز در ناوگان هوایی ایران برای حضور و نفوذ بیشتر در تمامی مسیرهای بین‌المللی وجود ندارد. حتی اگر راه ورود ایرلاین های خارجی‌ قادر نخواهیم بود این بازار را بدست آوریم.

محمد بشارتی ادامه داد: هواپیماهای فعال ما که قابلیت تردد در مسیرهای بین‌المللی را دارند کم است و باز هم نمی‌توان بخش عظیمی از این بازار را در دست گرفت.

 

بشارتی گفت: با توجه به دوجانبه بودن تفاهمات برای برقراری پروازهای مستقیم بین‌المللی میان دو کشور، بر طبق این تفاهمات هر یک از طرفین تفاهم نامه مجاز هستند به تعداد مساوی پرواز هفتگی داشته باشند و اگر در آینده و با ورود هواپیماهای جدید ، اگر ایرلاین‌های ایرانی بخواهند پروازهای مستقیم به سمت پاریس ، لندن، یا هر کشور دیگری داشته باشند که از سوی ایرلاین‌ آنها به سمت ایران پرواز مستقیم صورت می‌گیرد، مجاز خواهند بود و مانعی وجود نخواهد داشت.

 

وی در پاسخ به این سوال که در چنین شرایطی ورود ایرلاین‌های خارجی چه صرفه اقتصادی برای ایران دارد نیز، گفت: براساس همان تفاهمات دوجانبه دو طرف حق دارند پروازهایی مساوی داشته باشند. حال اگر برای مثال تعداد پروازهای یک ایرلاین انگلیسی به ایران در قیاس با پروازهای مستقیمی که ایرلاین‌های ایرانی به مقصد آن کشور دارند بیشتر باشد ۲۵ درصد از ظرفیت هر یک از این پروازهای بیشتر به ایران داده خواهد شد.

 

بنا به عقیده بشارتی این پروازها علاوه بر اینکه می‌تواند ایران را به یک قطب پروازی در منطقه تبدیل کند، مزیت های اقتصادی بالایی برای ایران در بر خواهد داشت ، که البته این امر وابسته به یک شرط مهم است و آن این‌ است که برای این ایرلاین‌ها خدمات مناسبی به وجود آوریم.

فرودگاه بین المللی امام خمینی با وجود ظرفیت پایین به مسافران زیادی خدمت‌رسانی می‌کند، که مسلما صورت خوبی برای ما ندارد، اگر خدمات فرودگاه متناسب با افزایش ایرلاین‌ها باشد می‌توان برای رسیدن به اهداف وسیعتر در این زمینه برنامه ریزی کرد.

جستجوی مطالب و مسیرهای پرواز

Generic selectors
فقط دقیقا یکسان
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست
جستجو در صفحه
طبقه بندی بر اساس دسته
اطلاعیه ها
بلیط هواپیما
دانستی های پرواز
مطالب مفید

اطلاعات تماس

جهت اطلاع از قیمت لحظه ای بلیط هواپیما در مسیرهای پروازی میتوانید، از کادر "به کجا پرواز می کنید" مبدا ، مقصد و تاریخ مورد نظر را انتخاب و سپس لیست پرواز را مشاهده کرده و خرید بلیط را به صورت آنلاین انجام دهید

تلفن واحد فروش : 02188059076

تلفن واحد پشتیبانی : 09371447164

مطالب مفید



اطلاعات تماس

  •    تهران ، میدان آرژانتین ، خیابان الوند ، کوچه آویز

  •     تلفن فروش و پشتیبانی : 02188059076

  •     موبایل پشتیبانی 1: 09371447164

  •     موبایل پشتیبانی 2: 09905594494

  •     فکس: 02189785719

شبکه اجتماعی اینستاگرام

تمامی حقوق وب سایت برای سامانه فروش آنلاین آسان پرواز سیمرغ محفوظ میباشد - © 2016